2016-05-30

Májusi könyves zárás

Május a könyvmolyok böjtölős hónapja, két  dőzsölős április és június közé beszorul egy ilyen is, amikor nincs annyi friss megjelenés. Én igazából egy könyvvel terveztem zárni a hónapot, de hupsz, 6 lett, maradhat? Vásárlás tekintetében viszont ügyes voltam, mert a még áprilisban előrendelt Gilbert-könyvön kívül teljes önmegtartóztatásban telt a hónap.




Beszereztem

Elizabeth Gilbert: Big Magic - Már az eredeti, angol nyelvű kiadást is nézegettem, de aztán nagy örömömre megjelent a Partvonalnál, és amint lehetett, előrendeltem.
Lukácsi Ákos: Miért éppen... Izland? - Egy barátnőmtől kaptam ajándékba, ugyanis még év elején elhintettem, hogy mennénk Izlandra, igaz, ez még elég képlékeny. Mindenesetre ez a könyv jó kis löket, és egyébként egyáltalán nem útikönyv-jellegű, inkább kedvcsináló, és úgy néz ki, mint egy pici méretű magazin.
Polcz Alaine: Macskaregény - Új kiadás a Jelenkortól, azért egy macskarajzot vagy macskára utaló jelet hiányolok a borítóról. :)
Marc Pastor: Bioko - A Barcelona árnyainak a második része, vagy ha úgy tetszik, az első, már neki is álltam, különben kicsit meglepődtem, amikor megláttam, hogy milyen vastag.
Az átkozott Hannah Brown - Atheneaumos szerzemény, már régóta fenem rá a fogam.
Derek Landy: Playing With Fire - És a végére a hír! Ezt a könyvet fordítom. Olvasottnak majd akkor kiáltom ki, ha végzek az egésszel, addig ez munka, egyébként nagyon élvezem a fordítást, de tele vagyok bizonytalansággal és egyébként azóta, hogy elkezdtem, szolidaritást vállalok minden fordítóval, akit valaha savaztak (mások vagy akár én) 1-1 apróság, miniatűr hiba miatt. Ja és kicsit a könyvről: ez egy sorozat 2. része, az elsőt még talán az Ulpius adta ki, de most a Manó Könyveknél megjelenik újra, különben ifjúsági urban fantasy, Dublin, lények, könyvtár, ilyesmik.




Elolvastam

Alakulok, na. Ráadásul szerencsésen választok, az első három könyv a listán 100%-ig betalált, de a többi is mindenképpen pozitív élmény. Ügyes katacita! Mindemellett külön siker, hogy a friss könyveimet fogyasztom.



Marente de Moor: A holland szűz - Örülök, hogy felfedeztem magamnak ezt a gyöngyszemet, itt írtam róla.
Emily St. John Mandel: Tizenegyes állomás - Ez egy hibátlan regény, bővebben itt.
Elizabeth Gilbert: Big Magic - Fogok írni róla is, mert nagyon szerettem, ráadásul egyre jobban imádom ezt a nőt.
Gimesi Dóra - Jeli Viktória - Tasnádi István: Időfutár I. - Ifjúsági könyv szinten teljesen rendben van, vicces, okos, szórakoztató, engem most nem kötött le 100%-ig, a második felét nagyon pörgettem, de ha pl. kamasz ismerősnek/rokonnak/akárkinek kell könyvet ajánlani, hát ez tökéletes választás.
Polcz Alaine: Macskaregény - Csak elolvastam végre, pedig rettegtem tőle. Annyira azért nem kellett volna, hangulatos, és árad belőle az a macskaszeretet, ami bennem is ott van. 

Nekiveselkedtem már A fényességeknek is, egyelőre nem mondok róla semmit, csak hogy vastag, és hogy nem véletlenül: elég hosszú, tekervényes mondatokból áll. A franc-se-tudja-mikor megkezdett egyéb könyveimmel pedig továbbra sem haladtam, de hát ilyen ez a popszakma. 

A többiek:

29 megjegyzés:

  1. Új Skrupulus regény *.* olvastam az elsőt, imádom, és most annyira boldog vagyok :)
    Nem is jutott el az agyamig, hogy Az ősök jogara annak az új kiadása. Ez tényleg fantasztikusan jó hír nekem, nagyon örülök a folytatásnak és hogy Te fordítod, hűű :) ezt a részt vagy majd a többit is? Mindent tudni akarok :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, örülök, hogy szereted ezt a sorozatot, és annak, hogy így örülsz a folytatásnak! :) Remélem, majd nem küldesz el melegebb éghajlatra, amikor olvasod. :D
      Egyelőre a második részt fordítom, a többiről még nincs hírem nekem sem.

      Törlés
    2. Igyekszem majd pozitív és nyitott lenni :D amúgy a kis hibákon túl tudok lépni, általában a stílussal nehéz kibékülnöm fordítóváltás esetén, de a tiédet nagyon bírom, úgyhogy nem aggódok különösebben :)

      Törlés
    3. Ok, remélem jó lesz majd. Amúgy az első rész elég jól sikerült, meg amúgy az angol szöveg is elég karakteres, sokat nem tudok a stíluson variálni. :D

      Törlés
  2. Gratulálok az új munkádhoz! Nem semmi! (én továbbra is várom a Velencés útikönyvedet :D).
    Jókat és sokat olvastál, van pár közös pont és A holland szűzet igyekszem én is minél előbb olvasni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :))) Én is várom a velencés útikönyvemet :D majd csak sorra kerül az is, igazából egy rakat tervem van, csak kétszer ilyen hosszú napok kellenének a megvalósításhoz.

      Törlés
  3. Gratula az elszámoltakhoz :) És megvigasztalódtam, hogy nem csak nálam több a havi könyvespolc-gyarapodásom az egy kézen megszámolhatónál.
    Ha tetszik Elizabeth Gilbert, naaagyon ajánlom a Signature of All Things (magyarul is megjelent, azt hiszem) könyvét. Gyönyörű a stílusa, elképesztő kutatómunka állhat mögötte, nem az a szórakoztató jellegű írás, amit a többi könyvéről gyanítok, és a klasszikus téma-környezet-világ ellenére is csak úgy dagadozik a Gilbert-féle modernül pimasz ropogósságtól, szinte táncolnak a mondatai. Baileys díjra is jelölték (ugyanabban az évben, mint a fényességeket).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig csak május van! Könyvheti megjelenések közül is tervezel beszerezgetni? :)
      A lélek botanikájához abszolút kedvet kaptam, jó volt bepillantani kicsit az írói kulisszák mögé a Big Magickel.

      Törlés
    2. Nem terveztem, de nálam a beszerezgetés folyamatos, így ha írsz erről-arról, tuti rákerül a listára... Már készítettem "nincs új beszerzés, amíg ezeket el nem olvastam" listát is, időpontot is szabtam az absztinenciához - teljesen eredménytelenül. Azaz inkább eredményesen, mondja a könyvespolcom.
      Aztán lemondtam a korlátozásokról, inkább arra koncentráltam, amit szeretnék venni-olvasni, és így mintha működne, mert nem tesz rá egy lapáttal a tiltás csábítása is.

      A lélek botanikája nagyon szép, igazi, szinte régimódi szépirodalmi mű, örülök, hogy kedvet kaptál hozzá! Kicsit bele kell rázódni a rajzokkal is díszített tudományos részekbe, de nagyon élvezetesek azok is. Egyébként én nem lennék feminista, mégis tudtam értékelni az ebben a szellemben közvetített üzenetét.
      Ha olvastál a szerző vívódásairól, akkor még élvezetesebb lehet :)

      És köszi, hogy mindig válaszolsz :)

      Törlés
    3. Igyekszem majd visszafogottan írogatni erről-arról, hogy megkíméljem a pénztárcádat. :D (Már júniusra is előrendeltem 3 újdonságot...khm.:))
      Úgy néz ki, a kiadó jóvoltából A lélek botanikája is érkezik hamarosan, úgyhogy most már biztosan olvasni fogom!

      Azon vagyok, hogy mindig válaszoljak, ha véletlenül nem jön össze, akkor összecsaptak felettem a hullámok. :D

      Törlés
    4. Nagyon értékelem :)) De bátran engedd szabadon az írhatnékodat, mert rajtam már semmi nem segít. Holnap várom a 8-darabos bookline-rendelést, és közben máris kiszemeltem még ezt-azt...
      Milyen újdonságokat rendeltél elő?
      Jujj, a botanikádnak nagyon örülök, és kíváncsian várom majd a beszámolót róla.

      Törlés
    5. "Rajtam már semmi nem segít". :D Hú, és te miket rendeltél? Én az Arkangyal éjjelt, a Föld alatti suttogásokat (Ben Aaronovitch) meg a Poggyász nélkült, aztán majd hónap vége felé jön az új Robert Galbraith is! :)

      Törlés
    6. Amit a leginkább várok s örültem, hogy raktáron volt a bookline-on angolul, Tana French (páratlan thriller-író, egy sebész pontosságával s egy festő finomságával ír, komplex és szép, s ezt egyetlen mondatával is tudnám példázni, ha érdekel :D), Galgóczi Dóra: Válaszok háza, amit Miamona posztja kívántatott meg, Fournier Titokzatos birtoka (mert David Mitchell egyik kedvence), Andrew Davidson: A vízköpő, Tolsztaja Macskánya, Denfeld Elvarázsoltak, még egy japán thriller, és Fiona Bartontól Az özvegy. Thriller a hónap színe :) Mna, s így alakul egy kolbásznyi lista, mert kell nekem blogokat meg interjúkat meg a bookline antikvár kínálatát bújni...

      Törlés
    7. Na utánanéztem Tana Frenchnek, nem gondoltam volna, hogy egy ilyen gyöngyszem! A thrillereknél egyrészt sose lehet tudni, másrészt krimi-thriller vonalon annyi de annyi könyv van, hogy nehéz kibogarászni az igazán igényeseket.
      A Titokzatos birtok nekem is megvan, de még sosem jutottam el addig, hogy egyáltalán megfontoljam, hogy levegyem a polcról. :D
      A vízköpő is érdekel meg a Macskány is, hú,nagyon jókat rendelgettél! :)

      Törlés
    8. Nagyon örülök, hogy utánanéztél Tana French-nek :) Szerintem az egyik legkiválóbb kortárs író. Stílusa kifogástalan, igényes, a cselekmény az ésszerűség keretei között izgalmas, a szereplők megformálása, jellemzése, alakítása rendkívül értelmes, konzisztens, érdemes elolvasni erről a goodreads-en feltett kérdésre adott válaszát is. Nekem a Barnes&Noble egyik recenzora hívta fel rá a figyelmemet.
      Végezetül pedig jöjjön egy mondatnyi ízelítő belőle (a két főszereplő valami butaságot csinált együtt, utána): "Every sunny familiar spot in our shared landscape had become a dark minefield, fraught with treacherous nuances and implications." Odavagyok érte :)
      Lehet, már megnézted, de a többiek kedvéért idelinkelem az idézeteket, ezekből is kitűnik a minősége:
      https://www.goodreads.com/work/quotes/3088141-in-the-woods

      Törlés
  4. 6 lett, maradhat? Naná! :D de szép kis kupac, és hát gazdaságosnak azért mindenképp gazdaságos voltál. ;)
    Gratulálok a fordításhoz!!! Remek, remek! Ígérem nem savazlak, ha kezembe kerül! ;) Nekem megvan még ősrégről az első kötete magyarul itthon, már nem is tudom hol vettem és mikor, de még nem olvastam el soha. Reea nagyon szereti (napifalat.blogspot.hu). Mennyit tudsz haladni egy nap vele? Tényleg nem könnyű meló, de remélem azért élvezed is! :)) Titkon egyébként már a Velence könyvben reménykedtem, hogy az a nagy projekt, hogy már az készül. :D

    Amadeánál is írtam, nekem most esett le, hogy itt az ideje összegezni, szerdán június! o.O

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi PuPi előre is, hogy nem savazol. :D Rettegek amúgy, hogy milyen lesz. A történet aranyos meg vicces egyébként, nekem tetszik, és tök jó hangulata van, de amúgy korábban sosem hallottam róla. Örülök, hogy van, aki viszont igen, és szereti is :D
      Élvezem, viszont nagyon szűk a határidőm, így hetente 18 oldalt kell haladnom, de mivel még utólag is lesz vele egy kör melóm szerintem, inkább többet kéne. Néha azért rohadt nehéz, főleg, hogy még nincs ebben tapasztalatom, de azért van, akihez tudok fordulni a kérdéseimmel. :)

      Ó, a velencés téma is terítéken van, de az majd max egy hosszabb folyamat eredményeképp, csak jelenleg nulla időm van. :D

      Törlés
    2. ;))) Ha esetleg tudok segíteni, nyugodtan írhatsz nekem is. Nincs tapasztalatom nekem sem hivatalosan a fordításban, de több szem néha... (hát még ha pupilla :D )
      Jaj, de lefáradtam, ilyen szar poént :D :D !

      18/hét az elég sok azért, kitartást hozzá! Szuper lesz, én érzem! :)

      Törlés
    3. Köszi PuPi, lehet, hogy fogok, tényleg! Egyelőre ami nagyon nem tiszta, azt hagyom angolul, aztán megyek tovább. Imádom a szar poénokat! :D
      Köszi :)

      Törlés
  5. A Big magic engem is nagyon érdekel, nyáron tervezem olvasni. :) Milyen ez a Hannah Brown? Sokáig nem is tudtam róla, hogy van ilyen könyv, nem volt nagy visszhangja, de így fülszöveg alapján nem tűnik rossznak.
    Láttam tegnap, hogy újra kiadják a Skrupulus Fondor 1. részét (amit még nem olvastam, de hallottam róla); tök jó, hogy te fordítod a következőt. :) Kíváncsi leszek a könyvre. :)
    Jó, hogy jókat olvastál, többségében én is. :) Ideje lenne nekem is írnom a havi zárásról, de le vagyok maradva több hónappal. :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó lesz a Big Magic, nagyon kellemes, gondolatébresztő könyv a kreativitásról. :)
      Hannah Brownról én sem tudok sokat, könnyed, de igényes chiclitre számítok, aztán majd meglátjuk, de ja, valóban nem volt nagy visszhangja.
      A Skrupulus Fondor is tök jó! :)
      Várunk vissza a blogszférába, nem baj, ha le vagy maradva. :)

      Törlés
  6. Gratula a fordításhoz! Biztos vagyok benne, hogy megbirkózol a feladattal. :)
    Jézusom, a Bioko tényleg féltégla! A többi egész visszafogott ahhoz képest. :)
    Jó könyveket vettél, jó könyveket olvastál - tényleg jó hónap volt akkor ez. Én ennél visszafogottabb voltam vásárlás és sajnos olvasás terén is - de remélem júniusban megtáltosodom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Nekem még vannak kétségeim, de azért köszi. :D
      Nem baj, ha nem olvasol annyit, csináltál helyette mást. :) Most ahogy elnézem a következő heteket, nálam sem a könyveké lesz a főszerep, amit néha sajnálok, de azért az egyéb élmények továbbra is többet érnek nekem.

      Törlés
  7. Gratulálok a fordításhoz!

    Én mostanában valami furcsa könyves zen állapotba kerültem, nem vágyom új könyvekre, azokat akarom olvasni, amik már megvannak, tök fura :) Lehet, hogy a tudatalattim trükkje, mert most nagyon kell spórolnom, de a Könyvhétre azért majd kinézek...

    Egyébként a Big Magic nagyon érdekel, csak még nem döntöttem el, hogy milyen formátumban szeretném (papír/magyar/angol/e-book). És a Fényességekre is kíváncsi vagyok, csak azért tartok is tőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :)
      Á, de jó neked! :) Én még úgy is néha venni akarok, hogy tudom, hogy alig van rájuk időm... szörnyű. Azért úgy mindig könnyebb spórolni, ha valami nagyon konkrét cél lebeg az ember szeme előtt, bár nem tudom, nálad most ez éppen micsoda. :)
      A Big Magic, akárhogy is, nagyon jó, :)

      Törlés
  8. Hajrá a fordításhoz, simán megbirkózol vele ahogy ismerlek. Nem semmi, le a kalappal előtted amúgy! Szerintem ez egy piszok nehéz munka/hivatás, de nagyon szép is :)
    6 könyv maradhat? Tisztára mint a zöldségesnél, amikor kérsz negyedkilót és felet kapsz :))
    De jók a beszerzések, nem is tudtam, hogy a Barcelona árnyainak van előzménye. Most már a Big Magicre meg nagggyon kíváncsi lettem :)
    A holland szűz pedig a posztod miatt érdekel, remélem majd beszerzi a könyvtár, az az előérzetem, hogy nekem is bejövős lesz.
    A fényességekhez kell kitartás az tuti, no meg sok-sok idő, de bízzunk benne, hogy megéri.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos, nem egyszerű! :D Főleg amikor gőzöm nincs arról, hogy mit akar abban a mondatban írni a szerző, vagy mondjuk mi a mondat rejtett alanya. :D Apró szépségek... :)
      Aha, a zöldséges jutott eszembe nekem is:D
      Teljesen más ez a Bioko, mint a Barcelona árnyai, egyelőre kissé misztikus, kíváncsi vagyok mi sül ki belőle!

      Törlés
  9. Ebben a hónapban a joy napok keretén belül a párommal együtt összesen 5 könyvet vettünk. Ebből 3 az enyém és 2 az övé ! Saját részemre beszereztem Hermann Hesse-Pusztai farkas című könyvét ezt elkezdtem bár most a suli meg egyébb apróságok miatt nincs energiám és időm olvasni de majd nem sokára lesz és akkor bepotlóm a lemaradást. 2. Rosanna Ley
    Visszatérés Burmába !Van még egy csak most nem ugrik be a címe . A párom meg beszerezte a Rákay Philip
    Szabadság tér ’89 1 és a Ransom Riggs
    Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei (Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei 1.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok szép könyvet vettetek! :) A burmás izgalmasan hangzik, a Vándorsólyom is remélem, tetszeni fog, nagyon különleges a hangulata! Én nem voltam maradéktalanul elégedett vele, de nem rossz könyv! :) Kitartás a suli végéig, nemsokára nyári szünet! :)

      Törlés