2016-04-30

Áprilisi könyves zárás

Az április aránylag sok vásárlással és nagyon kevés olvasással zárult, de a jó hír, hogy a hónap végére már meg voltam veszve azért, hogy végre olvashassak (azt, amit én akarok), így óriási lendülettel vetettem magam rá egy-két újdonságra. Még mindig esélytelen, hogy visszatérjek a könyvtárba - pedig oda is van egy szép listám, - és a Könyvhétre is jön egy rakat friss hús, amiből már most kapásból 3 kívánságlistás. De ne szaladjunk ennyire előre...



Beszereztem

8 könyvvel bővült a család, egy szakácskönyvet kivéve mind-mind újdonság. 

Emily St. John: Tizenegyes állomás - GABO újdonság, már olvasom és tökjóó!
Ella Woodward: Egyél jókat Ellával! - A könyvesboltban szúrtam ki valamikor, eddig nem tudtam a hölgy létezéséről, de a könyv egyből megtetszett.
Dave Eggers: A Kör - Továbbra sem tudom, hogy miről szól ez a könyv, csak az biztos, hogy jó ideje rajta van valamelyik listámon.
Alma Katsu: A szakadék - Jesszjessz, csak megkaptuk a harmadik részt! :)
Paula McLain: Napkeringő - Amióta Nikkincs írt róla, még jobban kellett, úgyhogy a szülinapi ajándékkártyám egy részét erre lőttem el.
Eleanor Catton: A fényességek - Alap. (Bár erről se tudok sokat, és nem is tervezek utánaolvasni.)
Lauren Beukes: Torzók - A Tündöklő lányokat szerettem tőle, szerintem ez is hasonló lesz.
Marente de Moor: A holland szűz - A friss Libri megjelenések közül erre csorgott leginkább a nyálam, az eddigi 60 oldal meggyőző.


Elolvastam

Suki Kim: Nélküled mi sem vagyunk - Emlékezetes, Észak-Koreáról különben bármikor érdeklődéssel olvasok, ez pedig egy kifejezetten jó stílusban megírt, kis részben személyes, nagy részben dokumentumregény.
Ella Woodward: Egyél jókat Ellával! - Még csak néhány alapreceptet próbáltam ki ebből a szakácskönyvből, de sokat segít abban, hogy milyen hozzávalókat vásároljak a főzőcskéhez, és az egész könyv nagyon a kedvemre való. Bővebben később.
Alma Katsu: A szakadék - A várva várt harmadik rész! Az első kettő nagy-nagy kedvenc, ez egy picit kevésbé, de erről is fogok bővebben nyilatkozni. 

A holland szüzet illetve a Tizenegyes állomást is elkezdtem áprilisban, őket szerintem hamarosan befejezem, emellett Jan Morris Venice c. könyvéből elolvastam úgy egy fejezetet, pedig azt hittem, hogy az utazás előtt végzek vele, csak aztán túl sűrű lett az április.
Most inkább tartózkodom a májusi prognózistól, annyi biztos, hogy az új könyvecskékre szeretnék fókuszálni, meg most már jó lenne befejezni a télen elkezdetteket.

A többiek:
Dóri
Nita
Kritta
PuPilla
Nikkincs 

11 megjegyzés:

  1. Jó kis könyveket sikerült megszerezned áprilisban. A tizenegyes állomást én is beszereztem, nagyon kíváncsi vagyok rá, elég jókat hallottam róla és látom Neked is tetszik. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyelőre jó, igen! :) Azt álmodtam, hogy befejeztem és szuper volt, remélem a valóságban is így lesz. :)

      Törlés
  2. Szép kupac! :) Változatlanul tetszik a felülnézet, és megint nagyobbnak tűnik úgy :D
    Várom az egyes könyves posztokat is! :) A fényességeket különösen, bár tudom, az még nem most lesz. (Jó vastag tényleg, megnéztem én is élőben, de nem vettem meg. )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És tényleg nagyobbnak tűnik! :D
      A fényességeket amúgy szerintem hamarosan elkezdem, arra vagyok most a leginkább kíváncsi! Csak még előtte be kéne fejeznem 1-2 másikat, amiket áprilisban kezdtem el, és hát a tempóm mostanában kritikán aluli :D
      Amúgy elgondolkoztam, hogy oké hogy hátizsák meg minden, de azt az óriási kupac könyvet hogy cipelted haza a fesztről? (Még jó is, hogy A fényességek nem ment veled :D)

      Törlés
    2. Az olvasási tempóm nekem is kritikán aluli volt áprilisban, nem tudom mitől... meg tényleg beleragadtam a könyvekbe. Na de most már érzem a csít! :D
      A kupacom plusz a hátizsák kérdésére a következő dolgok adják a választ:
      - a kézitáskám is malaclopó, abban is tanyázott 2-3-4-5 könyv
      - a pszichós könyvek rém picik
      - két nap is voltam a feszten
      - a második nap volt autó-fuvarom hazafelé, és a csomagtartóban már külön szatyorban is volt, nem csak a hátizsákban (ami mellesleg egy pici hátizsák, nem olyan nagy túrázós. :D
      - még mondjam el azt is, hogy két ajándékkönyvet is vettem a saját kupacomon kívül, vagy ne fokozzam a cipelést? :D

      Törlés
    3. Szuper! Már én is kezdek visszatalálni a könyvekhez! :)
      Elképzelem, hogy nem láttok ki a kocsi hátsó ablakán, mert ellepik a könyvek. :D Végül is akkor ügyesen megoldottad. :)))

      Törlés
  3. Nagyon szép kis kupac, jó rájuk nézni. :) A Napkeringőnél még mindig azt várom, hogy legyen végre Alexandra maraton, de lassan elfogy a türelmem, lehet beszerzem máshonnan.
    Örülök, ha eddig tetszik a Tizenegyes állomás és legjobban ezek közül amúgy a Fényességekről várom a posztodat, hogy vajon érdemes-e nekem megpróbálkozni ezzel a téglával. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is ezer éve Alexandra maratonra várok, de sosem jön, basszus! Most már nem bírtam tovább várni, és megvettem teljes áron, ilyen is ritkán van. :)
      A fényességek nagyon várós, amint tudok, belekezdek! :)

      Törlés
  4. Nálad is szép április lett a végén, végül is nem eresztettük el magunkat annyira, pláne nem PuPihoz képest (jó, tudom, neki a szülinapozás dobta meg ennyire :))
    Remélem, hogy a Napkeringő be fog neked jönni, szerintem szeretni fogod Beryl karakterét :)
    A Fényességek a közös pontunk, tegnap vacilláltam, hogy azt kezdjem-e vagy a Rengeteget, végül az utóbbi mellett döntöttem, majd a szakdoga után jutalmazom magam a féltéglával, szerintem jó lesz :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. PuPi mellett mind nagyon visszafogottnak érezhetjük magunkat. :)
      Szinte biztos vagyok benne, hogy a Napkeringő tetszeni fog!
      Gondolom, A Fényességek eléggé belemélyedős - már csak méretéből ítélve is, - szóval talán jobb is, hogy azt későbbre hagyod. :) Nagyonnagyon kíváncsi vagyok már rá! :) Meg persze arra is, hogy a Rengeteg hogy tetszik majd neked!

      Törlés
    2. PuPi cserfesen elpirul. :D

      Törlés