2016-04-05

6+8 friss, tavaszi könyvmegjelenés

Rég voltam ennyire izgatott ilyen sok friss könyvmegjelenés kapcsán, bár azt már év elején is sejtettem a kiszivárogtatott információkból, hogy egyik-másik kiadó a csőd szélére fog taszítani tavasszal. Az előrendelési folyamatot megkezdtem, és mutatom itt is, hogy melyik újdonságok kerülnek fel hamarosan a polcomra, és melyikek a várólistámra.



Az Európa, a Libri, a GABO és az Agave Kiadó könyvei izzítottak be elsősorban.

Alma Katsu: A szakadék - El sem tudom mondani, mennyire hálás vagyok az Agavénak, amiért mégis befejezi ezt a sorozatot. A legközelebbi könyvesboltos látogatásomkor velem fog jönni.
Emily St. John Mandel: Tizenegyes állomás - Nem tudom, miért kattantam rá ennyire erre a posztapokaliptikus regényre, de úgyis rég olvastam ilyesmit, az eddigi értékelések pedig megerősítenek abban, hogy jól döntöttem, hogy előrendeltem.
Dave Eggers: A kör - Már előrendeltem, igaz, anélkül, hogy tüzetesebben tanulmányoztam volna a fülszöveget. Azt hiszem, ebben az esetben saját sznobságom áldozata lettem, majd kiderül, mennyire.
Eleanor Catton: A fényességek - Alap, hogy ez a 940 oldalas klasszikus a könyvespolcom lakója lesz, talán ez érdekel mind közül a legeslegjobban, és szerintem még egyébként sem olvastam soha új-zélandi szerzőtől.
Marente de Moor: A holland szűz - Nem tudom, hogy a borító, vagy a fülszövegben emlegetett "vonzó, negyvenes férfi" borzolja jobban a kedélyeimet, de az egész biztos, hogy hamarosan olvasni fogom ezt is.
Marc Pastor: Bioko - A Barcelona árnyai előzménye, egy trópusi szigeten játszódik, és a fülszöveg szerint sci-fi és kalandregény egyben, meg persze krimi. Mindenképp! 


Futottak még - avagy ezeket is szeretném elolvasni, de a pénzem véges:

Elizabeth Kolbert: A hatodik kihalás - Egy jó non-fictionre mindig kapható vagyok, és bár kicsit aggaszt, hogy mit fogok ebben találni Földünk pusztulásáról, a kíváncsiságom nagyobb, mint a félelmem.
Szvetlana Alekszijevics: Csernobili ima - Tudom, katasztrófaturista vagyok, de Csernobilról régóta szeretnék olvasni, és eddig semmi olyan könyvet nem találtam a témában, ami felkeltette volna az érdeklődésemet, ebben viszont most van bizodalmam - Nobel-díj ide vagy oda.
Phyllis T. Smith: Én, Lívia - Erősen kacsingat a kívánságlistám felé ez a regény, néha ingerenciám támad valami ókori sztorihoz, erre az esetre megjegyzem magamnak, meg PuPi is jókat írt róla. :)
Lauren Beukes: Torzók - A Tündöklő lányok után nem kérdés, hogy ez is kell.
Naomi Novik: Rengeteg - Amíg meg nem pillantottam a borítóját, nem is igazán érdekelt. Lehet, meg kéne próbálnom titkolni, hogy ennyire felszínes vagyok, de neeem, amúgy hallottam jókat is a regényről, úgyhogy itt a helye.
Lionel Shriver: Nagytestvér - Shriver elvileg kötelező lenne, ezért beválogattam ide, viszont annyira nem hoz lázba az elhízott és megváltozott testvér és az ebből fakadó kellemetlen szituációk problematikája. Biztosan megvárok néhány véleményt, mielőtt elolvasnám.
Umberto Eco: Mutatványszám - Álmomban már ezt olvastam, ilyenkor még inkább megjön a kedvem egy könyvhöz. Ecótól eddig egyetlen könyvet bírtam végigolvasni - nyilván A rózsa nevét, - kettő másik esetében már a legelején elvéreztem.
Chimamanda Ngozi Adichie: Americanah - A szerző egy másik műve is szerepel az akármilyen el akarom olvasni-listámon, de ez most még jobban érdekel.



Azt még nem tudom, hogy melyik darabok kerülnek valóban beszerzésre, rajtam nehéz kiigazodni, általában nekem sem megy. :D Az viszont eléggé fix, hogy ütős hónapot fogok zárni áprilisban, könyves szempontból mindenképpen!

Nálatok hogyan alakul a kívánság/bevásárlólista?

26 megjegyzés:

  1. Azt hittem alaposan átnéztem a várható könyves megjelenéseket, pedig nem:D Például a Csernobili ima és A kör amik felett elsiklottam.
    Jó pár olyan van ami nekem is kell majd:D
    A Tizenegyes állomás-t most olvasom (fiam vette meg magának) és eddig nagyon tetszik!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tudtam újat mutatni! :D Mostanában folyton az új megjelenéseket bújom, már igazán örülök, ha valami olyat látok, ami nem érdekel.:)
      Örülök, hogy tetszik a Tizenegyes állomás, nagyon kíváncsi vagyok rá! :)

      Törlés
  2. A Rengeteget (a Facebook posztodnak hála) és A Fényességeket már megrendeltem, alig várom hogy ideérjenek :) Viszont kár nekem ilyen posztokat olvasni, mert a fenti listáról most úgy érzem, hogy kell A holland szűz is :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocs, hogy folyton a rosszba viszlek! :D Remélem, tetszeni fognak, a Rengeteg beszerzésén közben nagyon gondolkozom én is. :)

      Törlés
  3. A Tizenegyes állomást pont ma kaptam meg, remélem jó lesz. :)
    A Rengeteg nagyon csábít még ezek közül, a Torzók nálam tuti beszerzés, A szakadék megvan angolul, szóval azon még gondolkodom, a Fényességeknek meg a mérete elriaszt, az nálam egy majd talán egyszer kategória. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan szép ez a borító, remélem, a tartalom is szuper lesz! :)
      Emlékszem, hogy miután megvetted angolul a Descentet, utána nem sokkal jelentette be az Agave, hogy mégis megjelenik a 3. náluk is... De ahogy nézem, úgyis más lesz a külső, mert puha, az előzőek meg kemények, szóval ez is kilógna a gyűjteményedből egy kicsit. :)

      Törlés
  4. Én is elsiklottam néhány friss felett, pl. a Tizenegyes állomás addig nem tűnt fel, de nagyon érdekesnek tűnik. Csernobil témája engem is érdekel, szóval kíváncsi leszek, hogy a Csernobili imáról mit írsz, ha esetleg elolvasod. :) A hatodik kihalás és a Rengeteg is piszkál, de előbbitől picit tartok. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kell már valami jó kis posztapokaliptikus. :)
      A Csernobiloson még vacillálok, lehet megvárok pár véleményt, de remélem, jók lesznek ezek és akkor mehet.:D

      Törlés
  5. Katsu alap, hogy kell, meg Beukes is, de megvárom őket e-ben.
    amiről nem hallottam, de érdekelne, az a holland szűz, jó, hogy betetted ide.
    a fényességeken még gondolkodom. vannak ilyen előre felhypolt könyvek, amik aztán mégsem hoznak lázba. írjatok róla, a Líviáról is Pupi győzött meg. :D

    VálaszTörlés
  6. és akkor most Pastor is elkezdett érdekelni. (lesznek még megjelenős posztjaid? :D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan jó, hogy van még rajtam kívül valaki, aki ennyire örül a Katsunak! :) (ok, biztos vannak még páran, csak nem ismerem őket.)
      PuPi sok mindenről meg tud győzni, az biztos!

      Nyugi, a következő majd max. nyáron jön. :D

      Törlés
  7. Úristenúristan, jön az Americanah? Hát hogy nem tűnt ez fel nekem? Köszi a listát, így kell feldobni egy nagyon álmos szerdát :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy fest! :) Nekem nem volt túl ismerős a szerző, a másik magyarul megjelent könyvéről is épp csak hallottam. Azt olvastad?

      Törlés
    2. Nem, de nagyon érdekel ez a könyv, mióta Laura Fraser ajánlotta mint az év kiemelkedő olvasmánya múlt év elején. Ja, és nem akarlak még ezzel is stresszelni, de Fraser-t nagyon-nagyon ajánlom az utazás - és olaszimádóknak :D

      Törlés
    3. Köszi a tippet, most az egyik könyvét felraktam a várólistámra! :)

      Törlés
  8. Wow mennyi minden! Hmm, a Biokót nem láttam még sehol, mondjuk én nem olvastam a Barcelona árnyait, de egy barátnőmnek ajándékba vettem meg, szerintem érdekelheti az előzmény is - és mellesleg én is kölcsönkérhetem tőle. :D
    A Rengeteg nagyon csábító, de lehet, hogy újfent a barátnőt fogom rábeszélni, aztán kölcsönzöm :D (jajjj de gazdaságos genyóság ez! :D ) és a Fényességek is érdekel. :) Shriver megvan már angolul, halleluja. :D
    Én még tulajdonképpen nem tudom milyen listával megyek a fesztre... el kéne gondolkodnom rajta. De lehet, hogy beficcennek majd impulzusvásárlások is, nem baj, egész eddig visszafogott voltam, az április és a június lesz a húzós hónap beszerzések szempontjából. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól van, azért ezek ilyen kölcsönösen előnyös kapcsolatok szerintem. :) Nekem még a Dorothynak meg kell halnia lenne érdekes, de szerencsére angolul megkaptam még az előző karácsonyra.
      Gurulós bőröndöt vagy banyatankot vigyél! :)

      Törlés
    2. Mi nagyon szeretünk kölcsönözni egymásnak, ő egy irl barát amúgy, nem blogol, és annyira nem is netezik, de olvasni nagyon szeret. És úgy bírom, amikor mondja, hogy ajánljak valami könyvet neki - és tök jó, hogy valaki olyan, akinek pl. fogalma sincs az összes friss megjelenésről, annyi mindennel meg tudom ilyenkor örvendeztetni! :))
      Dorothy, tényleg, azt is láttam valahol.
      Pfujj, a banyatank nem pupis! :D

      Törlés
  9. Tök jó, te - szinte - teljesen más könyveket szemeltél ki mint én :) A Fényességek persze nekem is kell, a többiről megvárom még a véleményed :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig annyira nagyon nem is más az ízlésünk! :)
      A Fényességek olyan lesz most, mint karácsonykor az S., mindenkinek kell (majdnem) :D

      Törlés
  10. Nekem is kb. hat könyvnyi mennyiség jön össze:
    Fényességek, Rengeteg, Nagytestvér, Career of Evil (ha megjelenik), Tizenegyes állomás, és talán A holtak küldöttei.:) A kör is nagyon érdekel, de félő, hogy az introvertáltságom nem tolerálná, úgyhogy még várok vele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Career of Evilre nagyon kíváncsi vagyok, hogy mikor jelenik meg, főleg hogy még magyar címet se láttam. Szerintem ez simán csúszik a Könyvhétre, de mondjuk mindegy, asszem addig is lesz mit olvasni.
      Tök jó, mert fogalmam sincs, hogy A kör miről szól :D

      Törlés
  11. Oh, amióta az az igen felelőtlen ötletem támadt, hogy idén nem veszek könyvet magamnak, van bőven mit olvasni, azóta egy szimpla hírlevelet sem merek elolvasni. Erre, jobbnál jobb bejegyzéseket írtok és a friss megjelenéseket sem sikerül elkerülnöm :) De legalább írhatok listát a névnapomra, a szülinapomra, karácsonyra és próbálom győzködni a családot, hogy a gyereknapot is tartsuk meg :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól van, nem muszáj ám minden fogadalma betartani. :D Könyvtár a közelben esetleg? :)
      Én egy részével meg fogom várni a könyvtárat, mert ennyi pénz nincs a világon se, amennyi új megjelenés van, és ami még frusztrálóbb, hogy ennyi idő se, hogy ezeket mind elolvassuk.
      De legalább a környezetedben élőknek nem lesz problémájuk azzal, hogy mit ajándékozzanak neked. :) Gyereknap, jó ötlet! :D

      Törlés
  12. Nekem mind nagyon érdekesnek hangzik, de az Alma Katsu könyv, wáááá, azt nagyon várom.
    Meg az jutott eszembe a posztodról, hogy tök jók ezek a borítók. Nem nagyon tudok belekötni egyikbe sem. Olyan jó rájuk nézni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor üdv a Halhatatlan-trilógia rajongói klubban! :)
      Igen, nekem is nagyon tetszenek! Nem sírom vissza a régi időket, amikor úgy kellett vadászni a szép borítókat. :D

      Törlés