2015-06-30

Júniusi könyves zárás

Ahogy nézegetem a júniusi olvasásaimat, meg kell állapítanom, hogy igazán csinos válogatás, tök jó könyveket fogtam ki, most meg fingers crossed, hogy a közelgő kánikulában ne álljon be egy jól megszokott olvasási válság, mert eléggé van mit... Nem bírok magammal, csodás könyvtári és kölcsönkönyvek várnak meg hamarosan érkezik egy-két újdonság is. Aztán valamikor színezni is kell! :D

Elolvastam



Marina Fiorato: A muranói üvegfúvó - az már korábban is bebizonyosodott, hogy nem muszáj annyira jól megírni egy könyvet Velencéről ahhoz, hogy olvasás közben kihagyjon a szívem, de azért már nagyon szeretnék valami olyasmit olvasni, ami minden szempontból megfelel. Fiorato regényéről írtam itt, nekem túl ragacsossá vált egy idő után, pedig amúgy elég jól indult a Velencébe-költözős útkeresős témával. 
Ruth Ozeki: Az idő partjain - Lassú, épp ezért mély nyomot hagyó regény, ami bár nem kímél minket, ami a nyomasztó témákat illeti, mégis árad belőle valamiféle derű, ezért nem lehangoltan rakjuk vissza a polcra. 
Steinar Bragi: Felföld - Félelem és reszketés az izlandi "sivatagban", bővebben itt
Moskát Anita: Bábel fiai - Hihetetlenül pozitív csalódás volt ez a regény nekem, na nem azért, mert azt gondoltam, hogy rossz lesz, inkább azt, hogy annyira nem nekem való (az ilyen időkapukról mindig a Sliders jut eszembe, és azért az, na). Bámulatosan kreatív és igényes szöveg egy  fiatal, elsőkönyves szerzőtől, a bábeli hangulat és forróság pedig olyan intenzíven átjárt olvasás közben, hogy egyből ment a nyári könyveim közé, akkor talán épp jó meleg is volt, amikor olvastam.
Graeme Simsion: A Rosie projekt - Ahogy Nikkincs is írta, ez egy tökéletes limonádé könyv, na nem a szokványos értelemben, szóval legyen mondjuk ez egy levendulás limonádé, mert az egész történet olyan különleges, és nem csak attól, hogy a főhős Asperger-szindrómás, hanem elsősorban attól, ahogy a szerző ezt érzékelteti. Nem tudom ezt rendesen megfogalmazni, de a lényeg valami olyasmi, hogy mivel a könyv Don szemszögéből láttatja az eseményeket, az ő szűrőjén keresztül érkezik minden információ, és én az egészben azt szerettem a legjobban, ahogy ezek az apró kis utalások a "való világról" eljutnak hozzám. 
Alice Hoffman: Gyönyörű titkok múzeuma - Róla most még nem írok, mert lesz külön poszt, a lényeg, hogy még őt is sikerült befejeznem júniusban, éljenéljen.

Havi kedvencet nagyon nehéz választani, mert a könyvek nagy részét egyformán szerettem, de talán A Rosie-projekt egy icipicit jobban tetszett mindegyiknél.

Átlapoztam kétszer Vrábel Krisztina egyik szakácskönyvét, a 160 grammos szénhidrátdiétát, sajnos nem tudok leborulni a nagysága előtt, mert bár vannak benne jó ötletek, azokat azért nagyjából már kipróbáltam. Meg szintén nehezen esek hasra attól, ha valaki leírja, hogyan készítsek joghurtos ananászturmixot, szóval nekem túl sok újdonságot nem mondott.
Pár oldalt haladtam már a Javításokkal is, de ez ugye csepp a tengerben, ha Franzenről van szó, illetve elkezdtem olaszul is olvasni, ami meg egy elég érdekes vállalkozás tekintettel arra, hogy az olasztudásom milyen szinten van jelenleg, majd a végén beszámolok, hogy a könyv hány százalékát sikerült felfognom (szerencsére rövid) :D.

Beszereztem


Emma Farrarons: The Mindfulness Coluring Book - ez a kis színező teljesen nekem való. Kis méretű, a képek között vannak raklap egyszerűségűek meg gyönyörűségesek is, de szerencsére semmi mandala meg ilyesmi, rájöttem, hogy azt nem kívánom. Először ceruzával estem neki, de nem igazán tetszik úgy a végeredmény, úgyhogy most filctollal tolom, és folyton kimegyek a vonalból.
Téa Obreht: A tigris asszonya - A tavalyi nagy szandis nyári akcióban nem vettem meg, és azután eléggé bántam a dolgot, így most egy újabb akcióban lecsaptam rá. Nem hiszem, hogy mostanában sorra kerül, most nagyon betábláztam magam a nyárra. :D
Alice Hoffman: Gyönyörű titkok múzeuma - ismerjük a megjelenésének történetét, a lényeg, hogy végre az enyém lett, el is olvastam, 
Tiziano Scarpa: Venezia è un pesce - mert hát fel kell készülni a nagy útra, úgyhogy idén nyáron alternatív velencés könyveket olvasok. Különben rengeteg album meg minden van, amit borzasztó szívesen felvásárolnék, de abból a pénzből inkább elmegyek a helyszínre. :D Nem egyszerű, de valahol el kell kezdeni.


A többiek:
Amadea, AnnaDóri, Nikkincs, Nita, Tekla

8 megjegyzés:

  1. Úgy látom, Te is jó kis hónapot zársz. Sok jó olvasás és azért néhány könyv is becsúszott :)
    Remélem Fiorato kap még majd egy esélyt, én mindent megtettem :) Hoffmant szerintem hamarosan én is előveszem majd, plusz Moskát Anitát is szeretném sorra keríteni. Az új regénye, a Horgonyhely nagyon kíváncsivá tett, de a Bábelt is sokan vagytok, akik dicsérik :)
    Az olaszul olvasás egyelőre nekem megakadt a könnyített olvasmányok szintjén, de majd kíváncsi leszek a Te tapasztalatodra.
    A Tigris asszonyának pedig nagyon örülök, szerintem igazán különleges egy könyv, jól tetted, hogy akcióban lecsaptál rá :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, nagyon elégedett vagyok mindennel :)
      Fioratót illetően tényleg mindent megtettél :D
      A Horgonyhely engem is nagyon izgat, főleg a Bábel fiai óta, szerintem nagyon tud a csaj, örülök, hogy újabb magyar szerzőt találtam, aki nem a lehangoló-vonalat képviseli :)
      Lehet, nekem is inkább könnyítetteket kéne olvasni olaszul, mert ez piszok nehéz. De úgy voltam vele, hogy ha már egyszer nincs magyarul ez a könyv, akkor olaszul veszem meg, mert mégiscsak... Majd a végén referálok :)
      Most elolvastam megint a posztodat A tigris asszonyáról, és nagyon kedvet kaptam hozzá ismét :)

      Törlés
  2. Te is sokat olvastál ebben a hónapban! :) Az olvasmányaid közül A muránói és Az idő partjain nagyon érdekel, kíváncsi vagyok a véleményedre a Hoffman könyvről is :) Színezőről mutatsz majd képeket? Azt hittem ez is nagyobb méretű, nagyon nézegetem én is a bookdepón ezeket, igaz még a Szép álmokat messze nem színeztem ki :D
    (Nagyon tetszik ez a havi zárós képed :) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A májushoz képest mindenképpen, júliusban meg még többet kéne, mert tényleg rámborul egy könyvtorony.
      Jaj, igen, a színezőből mindig akarok fotózni, meg majd poszt is lesz róla, de aztán elfelejtem, az üres oldalakról amúgy vannak már képek, de majd kiszínezettekről is lövök, bár nem vagyok elájulva magamtól :D
      Ez ilyen kis cuki pici, nekem nagyon tetszik, hogy ekkora, de van benne jó sok oldal :)

      Köszi :)))

      Törlés
  3. Úgy látom rajtam kívül mindenki nagyon visszafogott volt beszerzés terén. :))
    A Rosie-projektre tökéletes ez a levendulás limonádé hasonlat, és nagyon örülök, hogy tetszett neked. Valahogy most egyébként én is hasonló hangulatú regényre vágyom, az Elfújta a szél hiába jó, valahogy nem akar most annyira csúszni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aránylag igen, vagyis hozzád képest mindenképpen :D De megnyugtatlak, a júliust két új könyvvel indítom, ki tudja, mi lesz még itt!
      Kemény vagy, hogy belevágtál az Elfújta a szélbe, de gondolom úgyse kell egyben lenyomni, nem? Közben jöhet valami lightosabb is, hátha egy kis pihentetés jót tesz neki. :)

      Törlés
  4. Hú, összességében azért, a kis szirupot leszámítva csupa jó olvasmányod volt a hónapban! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szirup is megdobogtatta a szívem, csak rossz irányba mentek aztán a dolgok. De alapvetően nekem ő is pozitív élmény :)

      Törlés