2014-12-02

Imádok arcot mosni!

Nem egy lányt ismerek, aki azt állítja, hogy többek között azért nem sminkel, mert azt aztán le is kell mosni, és az mekkora procedúra. Én egyrészt nagyon szeretek sminkelni, nekem reggel ez az ébresztő kávé, szóval ha a lemosást szükséges rossznak tartanám, akkor is festegetném magam minden nap. Ám az a helyzet, hogy imádok arcot mosni is!
Valószínűleg nevetségesen hangzik, de amikor épp nem dőlök ki a fáradtságtól, akkor már előre várom az esti arcápolós procedúrát (majd egyszer talán erről is írok, most már hónapok óta ugyanaz a menet). Sorrend és termékhasználat tekintetében ezerféle megoldást láttam már, valaki ezzel, más azzal kezdi. Nálam úgy néz ki az esti arcápolás, hogy lemosom a sminket az alább bemutatott termékek valamelyikével (a szemet kihagyva), majd egy folyékony sminklemosós (ez a Gariner) vattával áttörlöm az egész arcom, és lemosom vele a szemfestéket is. Tuti, hogy rengetegen fordítva csinálják ezt, nekem valamiért ez így, ebben a sorrendben logikus. A többi lépésre nem fogok most kitérni, jöjjön hát az arclemosók multipárbaja!


Igen, tudom, hogy nem normális ez a mennyiség, bizonyára azt kérdezitek, hogy kinek van szüksége 8 különböző arclemosóra, de egyrészt alább kiderül, hogy a 8 inkább kevesebb, másrészt némelyik már erősen fogyóban van, harmadrészt pedig megőrülök ezekért a termékekért, nagyon szeretek kísérletezni velük.


Krémesek

A krém állagú lemosók a kedvenceim, mert olyan kellemes velük elvégezni ezt a műveletet! Igazi relaxációs gyakorlat, bár lehet, hogy fél perccel tovább tart így a dolog, mint egy habzó arctisztítóval. Szeretem azt is, hogy nem kell a csap fölé hajolva szórakoznom, hanem szépen, nyugodtan masszírozgatom velük a fejemet, nem csöpög vagy folyik le a nyakamon. Ráadásul ezek sosem szárítják a bőrt, ami a fűtési időszakban nagyon hasznos, de ez nem jelenti azt, hogy dögmelegben ne részesíteném előnyben ezt a formulát.



Burt's Bees Soap Bark & Chamomile Deep Cleansing Cream

A legnagyobb kedvencem, annak ellenére, hogy nem tökéletes. Mentolos az illata (nagyon kellemes, pedig én utálom a mentolt, ez inkább olyan citromos-mentás cukorkás), hűsíti a bőrt, de nem szárítja. Nagyon kevés is elég belőle, viszont ezzel tényleg érdemes elszórakozni egy darabig, kell neki egy kis motiváció, hogy rendesen leszedje a sminket. Szemre és környékére ne kenjük semmiképpen! Egy kis adagot bemasszírozok a nedves arcbőrbe, aztán lemosom a kezem, és vizes ujjakkal tovább masszírozom, és ezt még megismétlem egyszer-kétszer, majd vízzel lemosom a maradványokat. Az utána következő sminklemosós vattán még szoktak lenni foltok, de ezt megbocsátom neki. Az ára sajnos nem annyira igazodik a magyar pénztárcákhoz, jelenleg majdnem 10 font a feelunique-on.

Bioderma Atoderm tápláló mosakodókrém

Életem első és utolsó Pixiboxában feküdt ez a termék, azóta is bőven van még belőle, mert elég ritkán használom. Ahogy a neve mutatja, lehet, hogy ez inkább tusfürdő, mint arcmosó (az állaga is ahhoz hasonló), viszont azért sajnáltam volna egy 3200 forintos terméket elzuhanyozni, az összetevői elég kulturáltak, szóval nagy baj nem lehet, egyébként átraktam egy pumpás flakonba, mert az eredeti csomagolását nagyon nem szerettem. A sminket nagyon szépen lehozza, nyugodtan lehet a szemre is kenni, a bőr szép puha lesz tőle, de nem hagy zsíros érzetet maga után.

The Body Shop kamillás sminklemosó vízálló smink eltávolításához

Miután megrendeltem, akkor esett csak le, hogy ez egy szemfestéklemosó, de nem baj, nyilván ami leszedi a vízálló szempillaspirált (és igen, tényleg leszedi!), az az alapozóimmal is meg fog tudni küzdeni. Az állagát a tej és a krém közé helyezném, inkább folyós, hihetetlenül puhává teszi a bőrt, illatanyag nincs benne, és értelemszerűen szemre is nyugodtan lehet használni (bár én kicsit fátyolosan látok utána hosszú percekig). Abban nagyon jó, hogy feloldja a legmakacsabban ragaszkodó sminktermékeket is, amit viszont nem szeretek benne, az az, hogy nem tudom csak úgy, vízzel leöblíteni a terméket plusz a sminket, amit feloldott. Igaz, nálam ez nem akkora probléma, mert mint azt már kb harmadszor leírom, utána jön még a sminklemosó folyadék, de lehet, hogy valakit ez jobban zavar. Ha elfogy, nem fogok sírni, és újravásárlást sem tervezek, akkor már inkább ezt a TBS lemosót fogom kipróbálni, csak eddig mindig sajnáltam rá a pénzt.

Balea arclemosó krém érzékeny és száraz bőrre

Nem olyan sűrű, mint pl. a Burt's Bees, illetve tartalmaz néhány radírozószemcsét is (vagy inkább golyót), amit azért nem tudok értelmezni, mert egy adagnyiban van körülbelül négy darab. Hasznos! (Nem.) Az igazi probléma viszont nem ez, hanem az, hogy szinte meg se mozdítja a sminket! Többféleképpen kipróbáltam: nedves arcon, vizes arcon, száraz arcon, kevés mennyiséggel, sok mennyiséggel, rengeteg mennyiséggel, percekig gyömöszölve a bőröm, de minden erőfeszítésem eredménytelen volt. Egyetlen szempontból hasznos nekem ez a termék: rászoktatott a reggeli arctisztításra (amit eddig elsunnyogtam), mivel semmi másra nem tudom elhasználni. Erre mondjuk jó, de lássuk be, hogy ilyenkor nem kell túl sok mindentől megszabadítania a fejemet. Az illata picit niveás, amúgy meg tényleg jó száraz bőrre, kellemesen hidratálja a bőrt.

Naturland Unguentum Hydrophilicum Nonionicum mosdókenőcs

A Naturland marketingesei nem sokat agyalhatnak a termékek elnevezésein! Nemrég a Krémmánia blogján akadtam rá erre a lemosóra ebben a bejegyzésben. Mivel régóta keresek olcsó alternatívát igazán krémes, sűrű arclemosóra, beáldoztam 381 forintot érte egy gyógyszertárban (és vettem egy Primus ajakápolót is, a retro hangulat a tetőfokára hág!), még aznap este gyorsan ki is próbáltam, és közben nagyon drukkoltam neki, hogy működjön. Még a Burt's Beesnél is sűrűbb, és tényleg csak egy icipici bogyónyi kell belőle, amit a nedves bőrön könnyen el lehet oszlatni, egyáltalán nem macerás. A szememre még nem próbáltam kenni, de nem gondolom, hogy problémát okozna, nagyon semleges krém, enyhe gyógyszertári kenőcs-szaggal, amit én nagyon szeretek. A sminkemet leszedte, a nagyja vízzel lemosható volt, kellemesen hidratálja a bőrömet, szóval egyelőre úgy néz ki, jóban leszünk!

Habzósak


The Body Shop teafaolajos habzó arclemosó

Szeretem ezt a szerkezetet, ami úgy működik, hogy a flakonban lötyögő folyadékot habbá változtatja, ahogy lenyomjuk a pumpát a tetején. A használata tökegyszerű és végtelenül praktikus, a sminket hatékonyan leszedi, de azt gondolom nem kell mondanom, hogy teafaolajos cuccot a szemünk közelébe nem viszünk. :) A szaga (nem tudom illatnak nevezni) masszívan teafaolajos, én elég nehezen viselem, mert tényleg nagyon intenzív, azt egyébként nem vettem észre, hogy a bőröm állapotán nagyon javított volna, pedig problémásabb napjain általában ezt használtam. A TBS arcápolási termékeiről szerintem a jövőben inkább lebeszélem magam, mert semmivel nem tudnak többet negyedannyiba kerülő társainál, többnyire az összetevőket tekintve sem múlják felül a drogériás termékeket. Ennek ellenére jó ez a lemosó, de sajnálom rá a pénzt úgy, hogy tudom, olcsóbban is kapok ilyen megoldást.

Dr. Bronner rózsa folyékony szappan koncentrátum

Több külföldi blogon találkoztam már ezzel a termékkel, most azért került a kosaramba az Asos webshopban, mert kellett még valamit rendelnem az ingyenes szállításhoz egy másik termék mellé, és ez épp akciós is volt. Gőzöm nem volt arról, hogy mit fogok kapni, mert ez a folyékony szappan egyszerre kézmosó, arcmosó, tusfürdő, sampon, de lehet tisztítószerként(!) is használni. Az illata édes-rózsás, nem erőteljes, viszont a klasszikus szappanszagot még sokáig éreztem a bőrömön, ennek annyira nem örültem. Egyébként ez tényleg egy koncentrátum, bár cseppet sem sűrű, meg is lepődtem a folyós állagán, viszont rohadtul habzik, ezért nagyon kevés is elég belőle (vagy lehet, hogy fel kell előre hígítani, fogalmam sincs). Ne egy drogériás folyékony szappant képzeljetek el, ez tényleg szappan, csak folyik. Nálam itt kezdődik a probléma, ugyanis a bőröm sosem volt igazán kompatibilis a szappannal (talán a Lush kivétel), így ez is nagyon szárít. Még csak egyszer próbáltam, mert ki akarom próbálni - ha a TBS teafás elfogyott - hogy mit tesz vele az a csodaflakon, felhabosítja-e netán, mert ha igen, úgy kényelmesebb lenne a használata.

Még két terméket említenék, ezek nem szerepelnek a képen, mert régebben használtam csak őket, az egyik a Mannától a Coco sószappan, ami szintén kivételt képez a bőrömet szétszárító szappanok alól, szerettem ezzel arcot mosni, bár tudom, hogy sok embernek meg pont hogy ez a szappan változtatja szaharává a bőrét, de én már észrevettem, hogy az enyém meg a só elég jól kijönnek.
A másik a TBS teafáshoz hasonló kiszerelésű Nivea Aqua Effect ápoló arclemosó, ugyanez a pumpás-habzós megoldás, csak legrosszabb esetben is feleannyiért, meg sokkal kellemesebb illattal kapható, legutóbb a Müllerben találkoztam vele. Csak ezt a rózsaszínűt ajánlom, mert elég kíméletes a bőrhöz, a kék verzióban van alkohol, és ugye tudjuk, hogy alkoholt nem kenünk az arcunkra (meg sehova)? :)

Olajok

Aromax jojobaolaj

Ezt csak azért hoztam ide, hogy teljesebb legyen a kép, egyébként talán egyszer vettem rá magam, hogy ezzel mossam le a sminket, de számomra ez már a kellemetlen kategória. Imádom a bőrömet olajokkal ápolni, de az arcmosáshoz valami mást képzelek el, legyen ez bármennyire is hatékony. Azt még el tudom képzelni, hogy kifejezetten sminklemosáshoz készült olajos arctisztítókat vessek be, ez például nagyon izgat. Az Aromax zöldcímkés olajait Rossmannokban biztos megtaláljátok, de elég húzós az áruk, ez kb 2500 Ft volt, biztos vagyok benne, hogy ennél olcsóbban is lehet jojobaolajat venni, nemrég például a Müllerben is láttam, de a neten is érdemes körülnézni, ha natúr cuccokat akarunk vásárolni, mert sokszor sokkal kedvezőbb áron megkaphatjuk őket, mint például egy herbáriában.

Más típusú / állagú terméket nem igazán használok, a tejes lemosók nem tűnnek nekem praktikusnak, a gél állagúaktól azért félek, mert tartok tőle, hogy szárítanák a bőröm, radírokat pedig sosem használnék sminklemosáshoz, az vagy az esti arcápolásom harmadik lépéseként, vagy a reggeli rutin részeként jöhet szóba.

Kíváncsi vagyok, hogy nálatok miként zajlik ez a rituálé! Utáljátok vagy szeretitek? milyen termékeket használtok szívesen? 

16 megjegyzés:

  1. Nem tudom, a rossmanos jojoba olaj mekkora kiszerelésű 2500 Ft-ért, de itt jóval olcsóbb:
    http://www.zoldpolc.hu/
    Nekem valami extra extra hidratáló lemosóra lenne szükségem, ami a vizet a bőrömbe zárja. Még mindig keresem az "igazit", nem sok sikerrel.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem kifogtam kb. a legdrágábbat, nem is túl nagy (max 100 ml...talán) :) Köszi a linket!
    A krémes lemosók szerintem a te problémádra elég jók lehetnek, a Naturland pl. nagyon jól hidratál, és az ára miatt érdemes lehet kipróbálni, túl sokat nem veszíthetsz vele. Egyébként nem tudom, használsz-e olajakat a bőrödre, de esténként a vizes alapú hidratáló fölé érdemes pár cseppet felvinni, az bezárja a nedvességet.

    VálaszTörlés
  3. Próbáld ki (ha egyszer elfogy a sok lemosód... 1x) az Innisfree: Olive real cleansing foam termékét, nekem ez a kedvenc téli arctisztítóm. Nem szárít, sőt hidratál, de nem lesz olajos a bőröm csak puha. Jól tisztít, tavaly egy kb. 30ml-s mini terméket használtam több, mint egy hónapig, mert elég belőle egy cukorborsónyi. Ma hozta a postás a 150ml-s teljes kiszerelést (kb. 1700-1750Ft volt), sokáig elég lesz. Amíg hideg lesz ezt fogom használni, mert jobbat még nem vettem őszre-télre-kora tavaszra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyszer...igen:D Köszi a tippet, ez szimpatikus, a koreai márkákat úgyis nagyon szeretem :)

      Törlés
  4. Néha én is utálok arcot mosni, mint az elején írt, meg nem értett lányok, nem tudom miért van ez :D
    De amúgy nekem is sokféle ilyen cuccom van, de biztos hogy nem használom őket napi szinten. A szemfestékhez Yves Rocher kétfázisút használok, van belőle kamillás meg búzavirágos, az utóbbit szoktam ,asszem még mindig így hívják, de nem biztos :D
    Arclemosóból mindig más van, most van egy Oriflame-es meg egy Yves Richer zöld, radíros kicsit.
    Tonikből Clinique.
    De a legjobban Vichy arclemosókat szeretek használni, mert utána tényleg bababőröm lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne érts félre (lehet félrefogalmaztam), de totál világos és érthető, ha valakinek nincs kedve ilyen dolgokkal piszmogni :) Régen utáltam én is az összes hasonló procedúrát, most már csak a hajmosást nem szeretem, mert sok időőő.
      Az Yves Rocher 2fázisút majd tuti megnézem, ha legközelebb arra járok (bár lehet majd a webshopjukból rendelek egy csomagocskát, ott nagyobb a kínálat és nem kell elzarándokolni az annyira utált bevásárlóközpontba). Az YR radírod az ilyen bambuszos? Annak annyira imádtam az illatát!!

      Törlés
    2. Nem értem félre :) Amúgy néha macera, végülis ennyi ennek a háttere :D hajat hátratűrni, összefogni, szemüveget lepakolni, és akkor jön amikor lefolyik a víz a könyökömön, ááá, azt utálom ezekben legjobban :D First world problems :D

      Az arcradír SeboSpecific Vegetal, zöld, de szerintem azóta új csomagolása vagy neve is lehet, az enyémben már alig van.
      A lemosó pedig Démaquillant Express, és nekem búzavirágos. :) De csak szemre való. (szemrevaló haha :D)

      Törlés
    3. A könyökön lefolyás úgy érzem, sokunkat idegesít :D Tényleg FWP :)
      Ja, régen ezt az YR sebo arcizét ilyen hülye flakonban árulták, azóta már talán más, abból alig lehetett kiszedni, de az illatára most is emlékszem:))

      Törlés
  5. Néha nagyon utálom, és macerának érzem, de ha egyszer nekiálltam, akkor már inkább ellazít, és élvezem. Mondjuk azt nem, hogy lefolyik a könyökömön a víz -.- de úgy vagyok vele, mint Te, ha utálnám az egészet, az sem akadályozna meg a sminkelésben :D
    Mostanában én is a krémes lemosókra voksolok, nyáron nem hiszem, hogy bejönne, de most nagyon jól esik, pedig egyáltalán nem száraz a bőröm. Krémes szemfestéklemosó és krémes arclemosó, tiszta kényeztetés :) mindkettő Terra Naturi, imádja őket a bőröm meg a szemem. Meg van egy kis kiszerelésű Alverde Baby sampon-tusfürdő az utazó neszesszeremben, géles és kicsit szárít, de simán leviszi a teljes sminket egy arcmosással, nem hiszem, hogy egy kisbabára merném használni :D viszont praktikum a köbön. Ezek azért is jöttek be, mert így nem kell vattakorongot használnom a szememhez, valahogy mostanában nem bírja (kivéve a fellépősminknél, az nem jön le csak úgy). Ezt a krémes kombót biztosan megtartom még egy darabig, télre tökéletesnek tűnik, jövő nyárra meg amúgy is ki kéne gondolnom egy teljesen új rutint. Tényleg, Te egész évben ugyanazokat a lemosókat használod, vagy szoktál váltani?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A könyökön vízlefolyás nagyon idegesítő :D A vattakorong-használatot én is igyekszem minimalizálni, nem tudom, miért, de idegesít, ha egynél többet kell egy alkalommal elhasználnom, mellesleg a szemem környéke nem nagyon szereti.
      Nekem nyáron is beválik a krémes arclemosás, pl. a Burt's Bees tök jó, mert a mentol hűsíti a bőrömet, ezt imádom benne! :) Különben nem tudom, te hogy vagy vele, de nyáron sokkal kezelhetőbb a bőröm, inkább a hidegben meg a fűtési szezonban őrül meg.

      Törlés
    2. Régen nekem is jobb volt nyáron, alig volt pattim, tök szépen kisimult, csak púder kellett rá, és nekem is inkább tél környékén vadult meg. Idén nyáron viszont valami történt :D minden jól bevált kencét ledobott, és elég zsíros lett, ami az utóbbi időben azért nem volt jellemző. Most, hogy bejött a hideg, végre normalizálódott a helyzet, sőt, még jobb állapotok is uralkodnak, mint általában ilyenkor. Majd meglátom, jövő nyáron mit fog szólni ezekhez a krémes cuccokhoz a bőröm, egyelőre tippem sincs :)

      Törlés
    3. Nahát, mi lehet ez, második pubertáskor? :(
      Azért a krémes cuccok egy része nem zsíros, főleg a folyósabbak, szerintem jók lehetnek olyankor is. De ha mégsem, akkor is elég nagy a választék, az egyébként a zsíros bőrnek sem tesz jót, ha tovább szárítod.

      Törlés
  6. Jaj de jó kis poszt lett ez. :)

    Szóval, én régen az Avon sminklemosóját használtam, ami krémes, egy jó ideig meg voltam vele elégedve, de aztán úgy gondoltam, ki kéne próbálni mást. Vettem egy Garnier kétfázisú arc- és sminklemosót, azt teljesen elhasználtam, nagyon szerettem. Közben beleszerettem a micellás vizekbe, használtam egy Pixiboxos Vichy-t, ami jó volt, de annyira nem, hogy a teljes árat kifizessem érte. Utána jött a Bioderma micellása, azt ilyen próbacsomag részeként vettem meg, azt is szerettem. Ó, meg még elsők között vettem a Krémmániás vélemények hatására Eveline micellás vizet, na azt soha többé, borzalmas volt, a végét ki is öntöttem.

    Most éppen két micellás vizet használok, a Garnierét itthon, az nekem bevált nagyjából, a barátomnál meg a Niveáéból van egy flakonnal, na azt már kevésbé szeretem, nem szedi le annyira a sminket, mint szeretném.

    Aztán lehet vissza kéne arra állnom, hogy külön sminklemosót és arclemosót használni, de én szeretem az egybe verziókat, hogy időt spórolnak nekem. Hm, lehet csak venni kéne egyszer egy teljes kiszerelésű Biodermát. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, örülök:)
      A Garnier neked nem szedi szét a szemed? Nekem eléggé csípte. Meg van egy ilyen fura alapszaga (tudom, hogy illatmentes, de szuperszimat orrom mindent kiszúr), ami leginkább egy poshadt pocsolyára emlékeztet, és fúj. :D De a L'oreal is ugyanez nekem.
      Az Eveline tényleg ilyen rossz? Nagyon jókat is hallottam már róla, de valahogy nem szimpi a márka, ezért mindig vártam, hogy legyen akcióban a micellás víz, de (ezek szerint szerencsére) még sosem volt, amikor néztem:)
      Szerintem amúgy ez a sok sminklemosó-szemfestéklemosó-mindenmás dolog csak marketingfogás, nyilván amit használhatsz a szemedre, azt kb bárhova, de valahogy rá kell tukmálni a népre, hogy vegyék meg a sok cuccot. :)

      Törlés
    2. Nekem is van Eveline micellásom, borzalom. Ragad, mint a fene. Egy életre elvette a kedvemet ezektől a vizektől...
      Nekem régen az Angels on Bare Skin trutyi jött be nagyon a Lush-tól, most pedig az Alverde vadrózsás arctejét használom, nagyon szeretem.

      Törlés
    3. Oké, akkor kitörlöm az emlékezetemből, hogy valaha is akartam ilyet:D Szerintem a többi drogériás micellás víz is hagy valami fura réteget a bőrön, bár szerencsére azért azok nem ragadnak.
      A Lush tisztítókat imádom, csodálatosak!

      Törlés