2013-05-17

Hajvégeim hosszú története

Hála régi jó szokásomnak, hogy szeretem gyakran változtatni a hajam színét (méghozzá elég drasztikusan), csodás állapotban leledzenek a hajvégeim. Bár ahhoz képest, hogy milyen folyamatokon mentek eddig keresztül, csoda, hogy egyáltalán sikerült hátközépig érő hajat növesztenem. A legutolsó csapás akkor érte, amikor 4 évvel ezelőtt szőkére festtettem, akkor vállig ért, és csak mostanra sikerült elérni ezt az egyéni rekordhosszúságot. A szőkítés - pedig nem durva módszerekkel történt - annyira tönkrevágta, hogy hónapokig látszólag semmit nem nőtt a hajam, fésülködéskor apró, rövid szálkák távoztak a fürdőszoba padlójára. Már két és fél éve újra barna vagyok, de a régi hajam még mindig ott van valahol, nagyjából az állam vonalától lefelé, és igyekszik megkeseríteni az életemet.

ilyen volt szőkeségem

Nyilván nem én vagyok az egyetlen lány, aki töredező hajvégekkel rendelkezik, úgyhogy arra gondoltam, leírom, mi mindent vetettem már be az Y-végek ellen, minek volt értelme és minek nem.

Szilikonos hajpakolások, balzsamok, hajvégápolók

Na ez az a kategória, ami már rég nem hat meg. Persze, szuper, amikor csúszik a hajam a szilikontól, de amúgy semmire nem jó. Olyan is volt, ami többet ártott, mint használt (pl. Fructis vagy a Balea barna hajra), az átlag drogériás, ismert márkák, legyen az akár Gliss Kur meg Elseve meg csak egyszerűen nem csináltak semmit a hajammal. Lehet ezekkel kísérletezni, kismillió verzió áll rendelkezésre, de higgyétek el, az ipszilonokra nem lesz hatással.


Egyedül az Avon szilikonos és argánolajas hajvégápolóiért vagyok megveszve, de csak a textúrájuk és az illatuk miatt csábulok el újra és újra, igazából tudom, hogy túl sokat sajnos ők sem érnek.

Keratinos hajegyenesítés

Erről a történetről már korábban beszámoltam, így csak röviden foglalom össze: a beígért puhaság és kezelhetőség néhány hajmosást követően elillant, viszont az egyenesség megmaradt, bőven elég, ha fésülgetem szárítás közben, a vasalót el sem hoztam már a lakáskába, bár lehet előbb-utóbb beszerzek egyet vész esetére. A vasalás hiánya persze valószínűleg pozitív hatással van a hajvégeimre, úgyhogy cseppet sem bántam meg, hogy alávetettem magam a kezelésnek, szerintem néhány hónap múlva újra megteszem.

Natúrkozmetikumok

Leszögezném az elején, hogy nem a drágább kategóriában keresgéltem, bár ha végtelen mennyiségű pénzem lenne, biztos tele lenne a fürdőszobám Body Shopos cuccokkal például. Ami a samponokat illeti, két típust próbáltam: az SLS-menteset (pl babasamponok) és a szilikonmenteset (Alverde, Alterra - drogériás sajátmárkások). Az SLS-mentes sampont hamar kiiktattam, rettenetes szaga volt és semennyire sem tisztított; szóval úgy határoztam, nem ér ez annyit nekem. A szilikonmentes cuccokkal már nagyobb sikerem volt, a fent említett márkákból próbáltam egy koffeinest és egy sörsampont, mindegyik remekül teszi a dolgát, tisztítanak, nem szárítanak, jó az illatuk.


Velük párhuzamosan kezdtem használni az Alverde avokádós hajvaját, nehéz nem szeretni. Azt nem tudom, hogy aki száraz hajra használja ápolóként, mit kezd azzal a jelenséggel, miszerint a tincsek szörnyen bekeményednek, viszont hajmosás előtt 20-30 perccel ha felkened a száraz hajra, majd értelemszerűen megmosod, az egy jó módszernek tűnik. Furcsa volt elsőre, hogy a csúszós érzet elmaradt, viszont sokkal épebbnek tűnik a hajam tőle, mint bármilyen szilikonos cucc esetében.

Még natúrabb 

Itt azt hiszem, egyetlen kence fog szerepelni, a kókuszolaj. Egy hete használom, de már az első alkalommal csodákat művelt velem. Ezt is úgy alkalmazom, mint az avokádós hajvajat, tehát hajmosás előtt fel, mehet az egész hajra, csak a kimosásnál ügyesnek kell lenni, mert a hajvégeken simán ott marad és az elég hülyén tud kinézni. Visszafogott mennyiséget lehet rakni a száraz tincsekre is, de csak ésszel. Testápolónak is tökéletes, bárhova.


Egyéb olajakkal még nem kísérleteztem, de most nem is nagyon fogok, mivel van fél kiló kókuszolajom. Kár, hogy finomított, mert emiatt semmiféle kókuszillatot nem produkál, pedig nagyon rákészültem...

Happy end? 

Annak ellenére, hogy végre megtaláltam a megfelelő anyagot, ami kicsit rendbe hozta a hajam, úgy döntöttem, hogy az utolsó tutibiztos fegyvert is be fogom vetni, hogy úgymond tiszta lappal indulhassak. Ez pedig nem más, mint a kedvenc fodrászom ollója. Kb 5 centit vágattam, ennyi szükséges volt ahhoz, hogy a törött végek eltűnjenek, bár azokból akad még a rövidebb, felső rétegekben is. Na nem baj, egyszer majd hozzánő az is a mostanihoz, én meg igyekszem állandósítani a mostani állapotokat. Mellesleg gimis korom óta nem volt egyenes a hajam alja :) Viszont legalább egészségesnek néz ki, nem hajlik ezerfelé, úgyhogy nem is bánom, hogy megszabadultam pár centitől.

Nektek van valami bevált módszeretek a hajvégek szelidítésére, vagy még nem találtátok meg az igazit? (Vagy esetleg olyan mákosak vagytok, hogy nem kell ilyen hülyeségekkel foglalkoznotok?)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése